Timbre

Comenzile de timbre profesionale pentru luna Iunie 2017 se pot efectua doar in perioada 2-30 Mai 2017.

Programul pentru comanda timbrelor profesionale poate fi accesat doar in intervalul orar:
Luni – Joi: 09:00-21:00
Vineri: 09:00-12:00

Comenzile de timbre profesonale din ultima zi de comanda timbre se pot efectua pana la ora 15:00!

Comenzi timbre 2017

Pentru evitarea incidenței art. 18, lit (b) din Legea 213/2004 privind suspendarea dreptului de liberă practică după 6 luni de neplata a cotizatiei, solicităm psihologilor care nu și-au plătit cotizația de membru al Colegiului Psihologilor din România pe anul 2015 și care se află în stare de suspendare, să nu formuleze comandă pentru eliberarea timbrelor profesionale până la achitarea și trimiterea chitantei pe adresele de e-mail: timbre@copsi.ro și cotizatie@copsi.ro

Timbrele profesionale se pot ridica de la sediul filialei teritoriale sau de la reprezentanți, acolo unde nu sunt organizate filiale teritoriale.

Vezi tabelul cu datele de contact ale reprezentanților

Intrebari frecvente

Conform Hotărârii nr. 3/2013, orice psiholog cu drept de liberă practică poate să comande timbre profesionale?

Comanda poate fi formulată de către orice psiholog cu drept de liberă practică, care își desfășoară activitatea în cadrul unui/unei cabinet individual de psihologie/cabinet asociat/societate civilă profesională de psihologie, în calitate de titular cât și în calitate de salariat.

Cum pot comanda?

Comanda timbrelor profesionale se realizează exclusiv prin sistemul electronic de comandă, ce poate fi accesat de pe site-ul www.copsi.ro. Nu se admit comenzile formulate prin alt mijloc de comunicare (Ex: telefonic, fax, e-mail).

Cine poate face comanda?

Comanda poate fi expediată numai de către titularii sau salariații formei independente de exercitare a profesiei de psiholog.

Când pot efectua comanda?

Programul pentru comanda timbrelor poate fi accesat doar in intervalul orar 09:00 – 15:00, de Luni pana Joi, iar Vineri intre 09:00-12:00. Toate comenzile se formulează și se trimit  în sistem on-line, până pe data de 27 a lunii calendaristice precedentă lunii în care se utilizează timbrele profesionale.

Unde trebuie să achit contravaloarea timbrelor?

Contul bancar pentru achitarea timbrelor este RO46 RZBR 0000 0600 1635 0758, deschis la Raiffeisen Bank Agenția Brâncoveanu.

Pentru a plăti online, vă rugăm să accesați secțiunea de plăți online și să selectați alte sume

Câte timbre pot comanda într-o lună?

Numărul de timbre profesionale trebuie să fie raportat la numărul de ore de lucru (ex: 8 ore/zi, 1 oră/examinare).

Pot fi comandate NUMAI următoarele CANTITĂȚI DE TIMBRE și vor fi achitate NUMAI URMĂTOARELE SUME!!

Angajații trebuie să comande doar numărul de timbre, raportat la nr. de ore/zi din contractul de muncă.

Angajați – durata muncii (nr. ore/zi)

Număr timbre profesionale comandate

Preț unitar (lei)

Suma de plată (lei)

1

25

0,5

12,5

2

50

0,5

25

3

75

0,5

37,5

4

100

0,5

50

5

125

0,5

62,5

6

150

0,5

75

7

175

0,5

87,5

8

200

0,5

100

Care este numărul minim de timbre pe care îl pot comanda, într-o lună?

Numărul minim de timbre profesionale ce poate fi comandat prin expedierea unui formular de comandă este de 25.

Sunt titular/asociat al unei formei de exercitare a profesiei. Câte timbre pot comanda?

Numărul de timbre profesionale ce pot fi comandate de către titularul unei forme de exercitare a profesiei este de 200/lună.

De câte ori pot comanda timbre, într-o lună?

Timbrele se pot comanda de maxim 2 ori/lună, iar totalul acestora nu trebuie să depășească 200. Prima comandă se poate efectua în prima săptămână a lunii, iar următoarea comandă, în penultima săptămână a lunii.

Cum trebuie să denumesc ordinul de plată?

Imaginea cu ordinul de plată/foaia de vărsământ se va denumi DOAR OP (nu este necesar să adăugați numele dumneavoastră sau alte detalii).

Ce se face cu ordinul de plată?

Ordinul de plată/foaia de vărsământ se scanează sau fotografiază, apoi se salvează în calculator, cu denumirea OP. În formularul de comandă se apasă butonul ”Încarcă” , iar imaginea trebuie să apară în cadran.

Ce se întâmplă dacă voi efectua comanda de timbre, în ultima zi de program? Ce se poate întâmpla?

Dacă efectuați comanda în ultima zi de program, există posibilitatea să așteptați mai mult până primiți timbrele. Se poate întâmpla, comanda fiind invalidată, să dureze între 3-5 zile până în momentul în care puteți reface o nouă comandă, dar nu se mai poate face pentru luna următoare. Ex: faceți comanda pentru luna martie pe 26 februarie (ultima zi de comandă este de 26 februarie), comanda va fi procesată începând cu data de 27 și poate dura până la data de 1 martie (în funcție de comenzile primite, care sunt foarte multe în ultima zi). Începând cu data de 1 martie, se fac comenzi doar pentru luna aprilie!!! Sfatul nostru este să efectuați comenzile de timbre până în data de 20 – 24 ale lunii.

Dacă am achitat pentru 200 timbre, dar eu am dreptul doar pentru 50 timbre, ce se întâmplă cu banii achitați în plus? (100 lei/200 timbre - 25 lei/50 timbre= diferența 75 lei).

Dacă ați achitat mai mult și aveți o diferență de bani de restituit, trebuie să faceți o cerere, adresată președintelui CPR, prin care solicitați 1. Restituirea diferenței de bani în contul dvs personal (atașați ordinul de plată/foaia de vărsământ) sau 2. Înregistrarea diferenței de bani la plata parțială a cotizației de membru CPR.

Ce reprezintă cod psiholog? De unde aflu?

Cod psiholog (RUP I) reprezintă codul dvs de psiholog cu drept de liberă practică. Acesta se află pe atestatul de liberă practică. Codul de psiholog RUP I are forma XXXXX (ex: 19852).

Dar codul de înregistrare al formei de exercitare a profesiei?

Codul forma de înregistrare reprezintă codul RUP II. Acest cod se află pe certificatul de înregistrare al formei de exercitare a profesiei de psiholog cu drept de liberă practică. Are forma: 1inițiala filialei 0000 (ex: 1CT9999).

La completarea codului de psiholog, apare următorul mesaj: Cod psiholog invalid. Ce reprezintă acest mesaj?

Dacă sunteți angajat într-o formă de exercitare a profesiei de psiholog cu drept de liberă practică, iar titularul nu a depus la CPR notificarea cu angajarea dvs, nu puteți comanda timbre. După trimiterea notificării, verificării actelor, emiterea adeverinței, realizarea centralizatorului și semnarea acestora, urmează introducerea în baza de date a noului angajat.

La completarea datei de achitare a ordinului de plată, îmi apare mesajul ”dată invalidă”. Ce înseamnă?

Data trebuie să aibă exact 10 caractere și formatul zz/ll/aaaa. Ex: 24/02/2014.

De ce nu se trimite comanda?

Formularul de comandă nu poate fi expediat dacă nu sunt completate toate rubricile afișate și nu este încărcată copia scanată a ordinului de plată/foii de vărsământ.

Cum aflu dacă s-a trimis comanda?

După completarea tuturor rubricilor și apăsarea butonului ”Trimite comanda”, pe adresa de mail completată de către dvs în formularul de comandă, se va primi mail-ul de confirmare.

Cum știu dacă a fost validată sau invalidată, comanda mea de timbre?

Pe adresa de mail completată de către dvs în formularul de comandă, se va primi mail, referitor la procesarea comenzii. Comandă validată sau invalidată. Motivul invalidării comenzii dvs se va regăsi în conținutul mesajului.

Locuiesc în București/Ilfov. Am făcut comanda de timbre miercuri, când le pot ridica?

Timbrele pot fi ridicate de la sediul Secretariatului filialei teritoriale București a Colegiului Psihologilor din România, str. Stoian Militaru, nr. 71, sector 4, etj. 2, în 48 de ore de la data efectuării comenzii, cu excepția comenzilor trimise în ziua de vineri.

Când se trimit expedițiile de timbre în țară?

Timbrele, comandate de către psihologii din teritoriu, se expediază săptămânal, în fiecare zi de vineri.

De unde trebuie să ridic timbrele?

Timbrele sunt expediate la secretarul/împuternicitul din județul selectat de către dvs, din meniul formularului de comandă.

Cum aflu că au ajuns timbrele la filială?

Expedițiile sunt trimise în zilele de vineri, săptămânal. Următoarea săptămână pot fi ridicate.

Poate altcineva să ridice timbrele în locul meu? Nici angajatul meu, asociatul, nici soțul? Chiar dacă prezint procură notarială?

Timbrele profesionale se ridică personal, în baza cărții de identitate și a parafei de psiholog cu drept de liberă practică. Timbrele se află în paza juridică a secretarului/împuternicitului și nu pot fi predate altor persoane.

Care este legătura dintre plata cotizației de membru CPR cu ridicarea timbrelor?

Conform art. 18, lit (b) din Legea 213/2004, după 6 luni de neplată a cotizației de membru, dreptul de liberă practică al psihologului în cauză, va fi suspendat de drept. Psihologii care nu au achitată cotizația de membru pentru anul 2012, nu pot primi timbrele.

Cu ce trebuie să mă prezint la ridicarea timbrelor?

La ridicarea timbrelor profesionale trebuie să prezentați cartea de identitate/buletinul, să aveți parafa de psiholog (indiferent de specialitate).

Sunt psiholog cu drept de liberă practică angajat în /spital/policlinică, de ce nu pot comanda timbre?

Spitalul/policlinica nu este furnizor de servicii psihologice, ci este furnizor de servicii medicale, așa cum este definit în legislația specifică serviciilor medicale. Psihologii angajați în cadrul unităților spitalicești pot furniza servicii psihologice de uz intern, doar pentru pacienții intenați și personalul salariat.

Am comandat timbre în februarie pentru luna martie, am ridicat timbrele, dar în martie, voi pleca în concediu. Poate angajatul/asociatul să folosească și timbrele mele?

Nu. Fapta psihologului care înstrăinează în orice fel timbrele profesionale constituie abatere disciplinară. Responsabilitatea pentru achiziția, utilizarea/neutilizarea timbrelor profesionale este în sarcina psihologului care a prestat serviciile psihologice și care a emis actul profesional, sub parafa și semnătura personală.

În luna ianuarie, am comandat 200 timbre, dar am folosit numai 100. Ce fac cu restul de timbre?

Diferența de 100 timbre se poate folosi în lunile următoare. Ex: În luna februarie puteți emite 100 avize psihologice, folosind diferența de 100 timbre comandate în luna ianuarie.

Am angajat un nou psiholog. Ce trebuie să fac?

Pentru notificarea unui psiholog angajat, trebuie să trimiteți la Colegiul Psihologilor, următoarele: cerere adresată dlui Președinte, copia după cartea de identitate a angajatului, copie a contractului individual de muncă al angajatului, copie extras din revisal, copie atestate de liberă practică (și copie după contractual de supervizare al angajatului, dacă acesta este practicant în supervizare).

În cât timp poate comanda timbre noul angajat?

După primirea notificării unui nou angajat, actele depuse primesc aprobarea în termen de 30 de zile.

Am pierdut 5 timbre. Ce trebuie să fac?

Anunţați pierderea timbrelor într-un ziar național. Anunț ex: ‘’Pierdut 5 timbre profesionale, seria A/2014 nr. 0003000 – 0003004. Le declar nule’’. Trimiteți o notificare Colegiului Psihologilor referitor la pierderea celor 5 timbre, iar atasat, anunțul apărut în ziar.

Am încheiat un contract de prestări servicii cu un beneficiar. Beneficiarul a pierdut avizul psihologic timbrat. (model contract prestări servicii). Atașați contractului de prestări servicii, copia Xerox a avizului psihologic timbrat (conform art. 6 din contractual de prestări servicii, contract publicat în Monitorul Oficial al României Partea I, nr. 112/14.02.2007). Ce trebuie să fac?

Să îi eliberați un duplicat după exemplarul care se află atașat contractului de prestări servicii b) sau efectuați o nouă testare, cu o nouă plată. Psihologii NU au obligația furnizării de servicii psihologice gratuite.

Dacă eliberez unui beneficiar, 2 (două) avize psihologice, diferite (psihologia muncii si psihologia transporturilor), câte timbre trebuie să folosesc?

Evaluările psihologice se realizează numai în mod individual și cuprind în mod obligatoriu un interviu specific. Evaluările psihologice se finalizează în mod obligatoriu prin eliberarea a două avize psihologice distincte (ex: evaluarea psihologică în specialitatea psihologia muncii (1) și evaluarea psihologică în specialitatea psihologia transporturilor (2)), indiferent de concluziile acestora. Cele două avize psihologice sunt valabile numai în condiții de securizare, prin lipirea unui timbru profesional, în partea dreaptă a fiecărui act profesional emis, deasupra căruia se aplică în mod obligatoriu, prin imprimare, ștampila formei independente de exercitare a profesiei.

Comenzile de timbre profesionale vor conține în mod obligatoriu chitanțe aferente plăților efectuate în luna în care se expediază comanda. Suma înscrisă în ordinul de plată trebuie să coincidă cu contravaloarea timbrelor profesionale comandate (0.5 RON/timbru). Ordinul de plată va cuprinde în mod obligatoriu codul RUP al psihologului (parafa). Contravaloarea plăților eronat efectuate de către psihologi, va fi rambursată la cerere.

Descarca cererea