Date de identificare a metodei sau tehnicii de evaluare psihologică / asistență psihologică
1. Denumirea probei: DIR Floortime®
2. Acronim: -
3. Autori: Stanley Greenspan
4. Descrierea în maxim 15 cuvinte a scopului: promovează și susține dezvoltarea socială la copiii cu TSA în mod specific, precum și dezvoltarea în cazul copiilor cu tulburari socio-emotionale, alte tulburări de dezvoltare sau de sănătate psihică în general, prin construirea unui fundament adecvat pentru capacitățile sociale, emoționale și intelectuale
5. Versiuni avizate: DIR Floortime®
6. Forme paralele existente / Alte versiuni: nu este cazul
7. Licenţa de distribuire pentru România / Dreptul de utilizare în România: Asociația WeChange cu acordul International Council on Development and Learning
8. Date de contact ale distribuitorului: strada Drumul Fermei, nr. 112, bl. 4, et. 3, ap. 28, orașul Popești-Leordeni, județul Ilfov
9. Copyright: International Council on Development and Learning - Stanley Greenspan, iar din cadrul Asociației WeChange Liliana Radu Dragne
10. Cuvinte cheie (maxim 5): tehnică de asistență psihologică, dezvoltare, DIRFloortime, autism
Date despre tipul de aviz acordat și modul de utilizare
1. Nivel de încredere în reuşita intervenţiei (calificative/punctaje acordate de către CM în procesul de analiză): 4 (ridicat) – probabilitate scăzută ca studii viitoare să conducă la modificarea încrederii în eficienţa intervenţiei
- dovezi obţinute în baza unor studii experimentale – 4;
- dovezi obţinute în baza unor studii non experimentale sau cvasiexperimentale – 4.
2. Anul în care a fost acordată rezoluția: 2023
3. Domenii de utilizare / aplicabilitate (se completează de către CM pe baza propunerilor solicitantului şi a analizei efectuate): Psihologie clinică, Psihoterapie și Psihologie educațională, consiliere școlară și vocațională
4. Scopul utilizării (se completează de către CM pe baza propunerilor solicitantului şi a analizei efectuate): este o metodă bazată pe dovezi științifice care susține dezvoltarea persoanelor cu întârzieri în dezvoltare (sau alte tulburări de neurodezvoltare, cum ar fi tulburarea din spectrul autismului) în contexte variate.
5. Utilizatori, competențe și trepte de specializare: psihologi clinicieni, psihoterapeuți, psihologi educaționali sau alți specialiști cu competență în domeniile psihologie, asistență socială, medicină, neurologie, asistență medicală, terapie ocupațională și alte profesii medicale conexe, asistenți medicali, psihiatrie; care au beneficiat de instruire și au experiență adecvată
6. Detalii despre cursuri de formare în metoda sau tehnica de evaluare sau asistență psihologică:
The International Council on Development and Learning (ICDL) oferă cursuri de formare interdisciplinară pentru specialiștii în intervenția pentru persoanele cu întârzieri de dezvoltare și autism la nivel internațional, inclusiv profesioniștilor din România care pot urma aceste cursuri online. În prezent, în România furnizorul de formare profesională continuă și/sau complementară care poate oferi pregătire teoretică şi practică pentru utilizarea metodei sau tehnicii de asistență psihologică DIR Floortime este Asociația WeChange,
7. Observaţii (se completează de către CM dacă este cazul): nu este cazul