Comunicat privind evidenta si securizarea actului profesional
Dragi colegi,
Forurile de conducere ale Colegiului Psihologilor din România vor gestiona întreaga activitate de evidență și securizare a actului profesional!
Vă invităm să parcurgeți cu atenție comunicatul, au mai rămas două săptămâni până la transmiterea comenzilor: cu costuri mai mici, cu eliminarea drumurilor inutile și a dependenței de angajați care nu răspund prompt solicitărilor, tratându-ne cu sfidare.
În conformitate cu deciziile adoptate în ședința Comitetului director și Consiliului Colegiului Psihologilor din România din data de 06 octombrie 2017, a fost finalizată procedura pentru evidența și securizarea actului profesional prin gestionarea acestor activități specifice profesiei noastre de către actualele foruri de conducere alese, în mod democratic, în cadrul Convenției Naționale din 15 iulie 2017.
Procedura elaborată respectă toate prevederile cuprinse în Hotărârea nr. 3/2013 a Comitetului director privind evidența profesională a psihologilor cu drept de liberă practică, publicată în Monitorul Oficial nr. 654 din 24 octombrie 2013.
1.1 Adresa de e-mail pentru trasmiterea comenzilor pentru timbrele profesionale este: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..
1.2 La adresa de comandă se va completa un formular în care vor fi cuprinse următoarele câmpuri obligatorii:- numele și prenumele psihologului cu drept de liberă practică;
- codul personal;
- codul formei de exercitare în care psihologul își desfășoară activitatea;
- calitatea deținută de psiholog în cadrul formei de exercitare: psiholog titular sau psiholog angajat (numărul și data contractului individual de muncă pentru psihologii angajați în forme de exercitare);
- numărul de timbre profesionale comandate, număr raportat la norma de muncă a psihologului;
- luna pentru care se transmite comanda de timbre profesionale;
- adresa de livrare a timbrelor profesionale.
1.3 După transmiterea comenzii se va primi un mesaj de confirmare a recepționării solicitării.
IMPORTANT: Vor fi analizate toate solicitările din perspectiva deținerii calității de psiholog activ a fiecărui coleg care plasează o comandă și din perspectiva desfășurării activității într-o formă de exercitare a profesiei de psiholog cu drept de liberă practică. Numărul de timbre trebuie să fie raportat la norma de muncă aferentă fiecărei luni de comandă (în situația în care, la contractele de muncă ale psihologilor angajați intervin modificări de normă prin acte adiționale, este obligatorie trasmiterea extrasului din Revisal care să ateste orice modificare operată).
2. Când pot fi comandate timbrele profesionale?
2.1 Timbrele profesionale pot fi comandate începând cu data de 04 decembrie 2017.
2.2 Timbrele profesionale vor fi livrate la adresele menționate în formularul de comandă începând cu data de 18 decembrie 2017.
3. Care este costul timbrelor profesionale și ce include acest cost?
Acest cost este dependent de numărul de timbre profesionale comandate și de adresa la care vor fi livrate, costurile putând fi reduse dacă se livrează mai multe comenzi la aceeași adresă.
Costul include și livrarea timbrelor profesionale.
- 0,50 lei pentru fiecare timbru comandat, dacă comanda cumulată este de maxim 100 de timbre;
- 0,45 lei pentru fiecare timbru comandat, dacă comanda cumulată este de 125 – 200 de timbre;
- 0,40 lei pentru fiecare timbru comandat, dacă comanda cumulată este de minim 225 timbre.
4. Cum vor fi achitate timbrele profesionale?
Timbrele profesionale vor fi achitate ramburs, odată cu livrarea acestora.
Laura Cristina Pătruț
Colegiul Psihologilor din România
Consilier pe probleme de comunicare
și purtător de cuvânt